Urząd Miejski w Radomiu przypomina, że trwa sprzedaż końcowa paliwa stałego prowadzona na podstawie Ustawy z dnia 27 października 2022 roku o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. 2022.2236 z dnia 02.11.2022 r. z późn. zm.). Do 30 czerwca 2023 istnieje możliwość składania wniosków na zakup ekogroszku *(sortyment orzech został już wyprzedany). Ilość podlegająca sprzedaży stanowi około 300 ton. Ekogroszek można kupić w cenie 2.000 zł brutto za tonę.
Wnioski o zakup będą rozpatrywane wg kolejności wpływu do Urzędu Miejskiego w Radomiu oraz do wyczerpania ilości ekogroszku przeznaczonego do sprzedaży końcowej. Nie ma ograniczeń ilości paliwa stałego dostępnego dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego określonego w aktualnie obowiązujących przepisach.
Możliwy jest zakup ekogroszku także przez mieszkańców innych gmin, o ile są oni uprawnieni do otrzymania dodatku węglowego i przedłożą odpowiednie zaświadczenie.
Dystrybucja paliwa stałego na zasadach określonych powyżej odbywać się będzie do 31 lipca 2023 roku lub wyczerpania posiadanych przez Gminę Miasta Radomia zapasów.
Ekogroszek pochodzi z polskiej kopalni należącej do Polskiej Grupy Górniczej S.A. - kopalnia Mysłowice – Wesoła.
Dystrybucją końcową paliwa stałego zajmują się dwie miejskie spółki:
Dystrybucją końcową paliwa stałego zajmują się dwie miejskie spółki:
a) Radomskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „RADPEC” Spółka Akcyjna, ul. Żelazna 7, tel. 502-732-701.
b) Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o., ul. Energetyków 26, tel.728-331-265
Osoby, których wnioski przejdą pozytywnie weryfikację, zostaną powiadomione telefonicznie, smsem lub drogą mailową o możliwości dokonania zapłaty za ekogroszek.
Wpłaty za zadeklarowaną ilość paliwa należy dokonać: - przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Radomiu: *40 1240 3259 1111 0010 4902 1571** *(w tytule przelewu należy podać imię i nazwisko oraz adres wnioskodawcy)
- kartą płatniczą w Urzędzie Miejskim w Radomiu na stanowisku w Biurze Obsługi Mieszkańca, pokój 19 (parter), wejście od ulicy Jana Kilińskiego 30.
Cena 2.000 zł brutto za tonę nie zawiera kosztów transportu do nabywcy oraz ewentualnego kosztu workowania. Istnieje możliwość zakupu groszku pakowanego (na życzenie kupującego). Szczegółowe informacje uzyskacie Państwo w puntach dystrybucyjnych.
Wnioski można pobrać w Urzędzie Miejskim w Radomiu w Biurze Obsługi Mieszkańca, pok. nr 19 lub pobrać samodzielnie ze strony:
https://bip.radom.pl/ra/ogloszenia-komunikaty/60263,Ogloszenie-o-naborze-wnioskow-o-zakup-wegla.html<https://bip.radom.pl/ra/ogloszenia-komunikaty/60263,Ogloszenie-o-naborze-wnioskow-o-zakup-wegla.html>.
Wniosek należy złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Radomiu ul. Kilińskiego 30 w Biurze Obsługi Mieszkańca p. nr 19 w godzinach od 7.30 do 15.30 lub elektronicznie poprzez adres skrzynki podawczej ePUAP:* /umradom/SkrytkaESP *